Η επιλογή του ψυκτικού μηχανήματος γίνεται με τα ακόλουθα κριτήρια:

Τύπος ψυκτικού μηχανήματος

Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες ψυκτικών μηχανημάτων:

  1. Ψυκτικά μηχανήματα με εναλλάκτη αέρος-αέρος λειτουργούν αυτόνομα ή από τον κινητήρα του οχήματος και παράγουν ψύξη κατά την διάρκεια της διανομής.
  2. Τσέλες με πλάκες γλυκόλης που παράγουν ψύξη πριν την διανομή η οποία αποθηκεύεται σε πλάκες γλυκόλης. Οι πλάκες παραμένουν σε θερμοκρασίες πολύ χαμηλές (-20°C) και απορροφούν θερμότητα από το περιβάλλον. Οι τσέλες είναι κατάλληλες για μεταφορά κατεψυγμένων σφολιατοειδών, παγωτών κλπ. για συχνό άνοιγμα θυρών αλλά μόνο για καθημερινή χρήση αφού πρέπει να παραμένουν μόνιμα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

 

Ψυκτική ικανότητα

Η ονομαστική ψυκτική ικανότητα του μηχανήματος πρέπει να καλύπτει τις απώλειες του θαλάμου. Αυτές εξαρτώνται από:

  1. Τις διαστάσεις του θαλάμου.
  2. Τον αριθμό των θυρών.
  3. Το πάχος της μόνωσης.
  4. Τον τύπο της διανομής (αριθμό ανοιγμάτων της πόρτας ανά ώρα ή χρόνο μεταξύ ανοιγμάτων, την ποσότητα των μεταφερόμενων προϊόντων).
  5. Τον τύπο των θυρών και του τρόπου σφράγισης ( μονό λάστιχο, διπλό λάστιχο).
  6. Τον τύπο του θαλάμου (Τετράγωνος επικαθήμενος, βαν ντυμένο εσωτερικά).

 

Τύπος ψυκτικού μέσου

Ο τύπος του ψυκτικού μέσου εξαρτάται από την επιθυμητή θερμοκρασία στον θάλαμο (15°C, 0°C, -10°C, -20°C)

  • Για θερμοκρασίες πάνω από 0°C το κατάλληλο ψυκτικό υγρό είναι R134a που είναι οικονομικότερο σαν ψυκτικό υγρό, ανακυκλώσιμο και λειτουργεί σε χαμηλότερες πιέσεις δημιουργώντας μικρότερη φθορά στο συμπιεστή.
  • Για θερμοκρασίες κάτω από -5°C είναι απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί ψυκτικό υγρό R452a το οποίο είναι μείγμα αερίων και αποδίδει καλύτερα σε θερμοκρασίες κάτω από 0°C.

 

Ύπαρξη Stand By και τάση τροφοδοσίας (220V ή 380V)

Την ανάγκη για σύστημα Stand By από εξωτερική παροχή 220 V ή 380 V

  • Όταν το όχημα χρησιμοποιείται σαν προσωρινή αποθήκη.
  • Όταν το όχημα φορτώνεται από βραδύς για να ξεκινήσει η διανομή νωρίς.
  • Όταν το όχημα παραμένει φορτωμένο με εμπορεύματα.
  • Όταν το όχημα κάνει διανομή σε νησιά.

 

Η επιλογή 220 V ή 380 V γίνεται με τα ακόλουθα κριτήρια

  • Όταν το όχημα μπαίνει σε καράβι απαραίτητα 380 V
  • Όταν το όχημα συνδέεται σε οικιακά δίκτυα ρεύματος απαραίτητα 220V

 

Συνήθη σφάλματα κατά την επιλογή του μηχανήματος.

Η αγορά συστήματος κατάψυξης για μεταφορά προϊόντων σε θερμοκρασίες συντήρησης.

Η σκέψη ότι αφού είναι κατάλληλο για κατάψυξη τότε θα δουλεύει καλύτερα στην συντήρηση δεν είναι σωστή. Τα μηχανήματα κατάψυξης λειτουργούν σωστά κάτω από τους 0°C ενώ σε θερμοκρασίες πάνω από τους 0°C υπολειτουργούν και ζορίζονται. Ακριβώς όπως στο σπίτι μας αγοράζουμε ψυγείο για τα λαχανικά και όχι καταψύκτη που τον ρυθμίζουμε σε συντήρηση.

 

Αγορά μηχανήματος με σύστημα Stand By για διανομή ημέρας.

Αν δεν έχουμε ανάγκη για το σύστημα Stand By καλύτερα να μην το αγοράσουμε. Γιατί:

  • Θα χάσουμε περίπου 20 κιλά ωφέλιμο φορτίο.
  • Θα πληρώσουμε ένα σεβαστό ποσό για να το έχουμε.
  • Στον συμπιεστή του συστήματος stand by που δεν θα λειτουργεί δεν λιπαίνονται οι τσιμούχες με αποτέλεσμα να ξεραίνονται και να αποτελούν σημεία διαρροών.